Tuin info
Image default
Internet marketing

Hoe een Instagram-promotiemanager te vinden en in te huren

best books on marketing strategy

We definiëren doelen en doelstellingen, publiceren vacatures en selecteren kandidaten, geven een test en voeren een interview, bespreken voorwaarden en stellen op.

Een bedrijfspagina op Instagram helpt merkbekendheid en verkoop te vergroten. Maar het is niet alleen belangrijk om een ​​pagina te maken, maar ook om deze correct te promoten. Het is vrij moeilijk om het alleen te doen – je zult veel tijd en geld moeten besteden aan de eerste resultaten. Daarom is het beter om meteen een competente Instagram-promotiemanager te vinden.

Waarom op zoek naar een Instagram-manager?

hij zorgt voor alle zorgen over het maken van inhoud – hij schrijft teksten, schikt afbeeldingen;

leidt de pagina naar een uniform uiterlijk;

zal een advertentiecampagne opzetten;

communiceert met abonnees;

zal het bereik van de pagina vergroten – er zullen meer volgers zijn en uw inkomen zal beginnen te groeien.

In dit artikel vertellen we je hoe je een competente specialist in promotie op Instagram kunt vinden, waar je op moet letten bij het zoeken, welke valkuilen er kunnen zijn, hoeveel het allemaal kost, en nog veel meer.

Bepaal de taken van de Instagram-manager en het budget

Voordat u begint met zoeken, moet u uzelf vragen stellen:

Met welke taken moet een specialist worden geconfronteerd: een volledig nieuw account promoten of een bestaand account ondersteunen?

Wat zou het resultaat moeten zijn van zijn herontwerp van zijn werkpagina, toename van het aantal abonnees, naamsbekendheid, omzetgroei?

Hoeveel ben je bereid te betalen voor een baan?

Wie heb je nodig – een fulltime kantoormedewerker of een freelancer?

De lijst met taken is afhankelijk van de specifieke kenmerken van het bedrijf en de verwachte resultaten. De prijs is afhankelijk van de duur van het project, de hoeveelheid werk en hoeveel de SMM-specialist zijn tijd waardeert. U kunt bijvoorbeeld betalen voor een eenmalige service, een account bij 10.000 abonnees brengen of een uitgebreide promotie bestellen met maandelijkse ondersteuning.

Maak voor een nauwkeurige budgetplanning een KPI-tabel en beschrijf hoeveel u bereid bent te betalen voor elke statistiek. U kunt kandidaten uitnodigen om een ​​tabel met hun tarieven in te vullen.

Een competente social media specialist kan:

Analyseer de doelgroep. En niet alleen die van jou, maar ook van concurrenten. De juiste analyse van de doelgroep helpt om uw budget niet te verspillen.

Ontwikkel een strategie. Dit is een duidelijk actieplan voor paginapromotie. In de regel wordt het apart betaald. Bedrijfstarieven kunnen beginnen vanaf 1.000 euro.

De strategie moet consistent zijn met de algemene marketingstrategie van het bedrijf. Wat is meestal inbegrepen in de strategie:

Bedrijfsaudit – in welk stadium bevindt het bedrijf zich.

Concurrenten bestuderen – hoe ze van ons verschillen.

Analyse van de huidige marketingstrategie – als marketeers werken aan merkbekendheid, dan moet Instagram ook aan bewustzijn werken.

Doelen stellen – welk resultaat we willen bereiken als gevolg van promotie.

Ontwikkeling van een inhoudsplan voor een maand – hoeveel berichten zijn nodig en over welke onderwerpen, of er wedstrijden, promoties, hoe vaak te plaatsen zijn, enz.

Bepaling van KPI’s – we ontwikkelen prestatie-indicatoren en volgen deze op in het promotieproces.

Stel gerichte advertenties in. De doelonderzoeker moet bij het opzetten van een advertentie rekening houden met de leeftijd, het geslacht, de geografie en de interesses van gebruikers. En ook in staat zijn om het resultaat te analyseren en tijdig bij te sturen.

Maak inhoud. Idealiter is een promotiespecialist ook een contentmanager. Hij schrijft zelf de tekst (of zoekt een tekstschrijver), maakt foto’s, maakt een maandplan. Maar soms doen verschillende mensen het. Als u bijvoorbeeld originele productfoto’s voor uw berichten wilt, moet u ook een fotograaf inhuren.

Begrijp ontwerp. Het eerste waar abonnees naar kijken is het uiterlijk van de pagina en berichten. Een bedrijfsaccount moet de geest van dat bedrijf weerspiegelen en consistent van stijl zijn. In de regel hoeft u niets nieuws te bedenken – u hoeft alleen de huisstijl als basis te nemen en er berichten voor te plaatsen. Het belangrijkste is om ze mooi te kunnen presenteren.

Communiceer met abonnees. Je moet in staat zijn om met abonnees in hun taal te communiceren, vragen te beantwoorden, activiteit in de commentaren te stimuleren.

Werk samen met influencers. Dit is samenwerking met bloggers. De manager bestelt bij hen advertenties of wederzijdse PR.

De set van deze vaardigheden is voor elke professional anders. De marketeer hoeft geen contentmanager te zijn en vice versa. Vaak werkt een heel team aan een project – een tekstschrijver schrijft teksten, een ontwerper maakt foto’s voor posts, een adverteerder ontwikkelt een advertentiecampagne, enzovoort. Deze aanpak is gebruikelijk bij bedrijven die complexe promoties aanbieden. Het is logisch dat hun prijzen niet laag kunnen zijn.

Als u met één persoon wilt werken, is het belangrijk om specifieke taken voor hem in te stellen en te begrijpen wat hij uit deze lijst kan doen.

Valkuilen: als je in korte tijd een bepaald aantal abonnees krijgt aangeboden, gebruikt de artiest hoogstwaarschijnlijk programma’s om bots te bedriegen. Gebruik nooit dergelijke diensten, hiervoor kunt u een accountverbod krijgen.

Professionele diensten kunnen niet goedkoop zijn. Als u wordt geadviseerd om contact op te nemen met de freelancebeurs en daar de goedkoopste prijs te zoeken, is het resultaat geschikt. Goed werk voor bijna niets is een zeldzame uitzondering op de regel. Het belangrijkste is niet om een ​​beginner-amateur tegen te komen met een te hoog prijskaartje, wiens werk eigenlijk goedkoper is.

Conclusies

Mini-checklist voor het vinden van een Instagram-manager:

Beslis van tevoren over de taken en het budget, evenals wat voor soort werknemer je nodig hebt – een fulltime of freelancer.

Zoek een universele specialist of meerdere voor elke specifieke taak. Er zijn ook Instagram-promotiebedrijven, maar hun diensten zijn duurder.

Zoek naar artiesten op vacaturesites, op sociale netwerken, op freelance-uitwisselingen. U kunt een vacature plaatsen op uw website.

Kies een paar kandidaten, voer een interview en geef een test. Besteed aandacht aan uw portfolio.

Registreer een arbeidsrelatie met de aannemer of ga ermee akkoord om de betaling aan hem / haar over te maken naar de kaart / e-wallets.

Behandel de uitvoerder respectvol, stel duidelijke taken en waardeer zijn tijd – dit is de sleutel tot succesvolle samenwerking.

instagram marketing

https://marketingbook.shop/